Prestakuntzen kontrol-gunea (I): Excel sakabanatuetatik agenda bisualera

Hilero prestakuntzak ematen badituzu, eta mila Excel darabiltzazu, serie honek pausoz pauso erakutsiko dizu nola eraiki zure agenda bisuala: saioak antolatzeko, gainjartzeak saihesteko eta Google Calendarrarekin sinkronizatzeko.

Excel sakabanatuetatik agenda bisualera: prestakuntzen “kontrol-gunea” nola eraikiko dudan

Hilero hainbat enpresatan ikastaroak ematen badituzu, badakizu erronka ez dela eduki bakarrik: logistika da. Bezero ugari, harremanetarako arduradunak, ordutegiak, egoitzak, modalitateak… eta azken orduko aldaketak, edozein planifikazio orokor nahasi dezaketenak.

Beharrizan horretatik sortu da proiektua: agenda bisual propioa sortzea, begirada bakarrean nire prestakuntza guztiak planifikatu eta erabaki azkarrak hartu ahal izateko, informazio fidagarrian oinarrituta.


Zein arazo konpontzen duen

  • Gainjartzeak saihestu eta desplazamendurako denbora errealista bermatu.
  • Sakabanatutako datuak bateratu (bezeroak, arduradunak, kontratuak, bideokonferentziarako estekak…).
  • Egutegi-ikuspegiak: urtekoa, hilabetekoa, astekoa eta egunekoa, kolore eta egoerekin.
  • Orduen kalkulua datu-tartez / bezeroz / gaiz, fakturazioari elikatzeko.

Proiektuaren helburuak

Ez da “beste agenda bat”. Prestakuntza teknologikora doitutako tresna da:

  • Ikuspegiak: urteko / hilabeteko / asteko / eguneko.
  • Prestakuntzaren fitxak: gaia, bezeroa, datak, orduak, lekua, modalitatea (aurrez aurrekoa / online), tarifa, bideokonferentziarako esteka, eta abar.
  • Bezeroarekiko lotura: kontaktu-datuak, helbidea, IFK eta elkarrizketarako arduraduna.
  • Gainjartzeen kontrola eta desplazamendu-denbora minimoaren abisuak.
  • Ekitaldi errepikakorrak (asteetan / hilabeteetan banatutako saioak).
  • Kolore-kodeak + egoerak: baieztatua, behin-behinekoa, bertan behera, lehentasuna.

Osagarri funtzionalak

  • PDFra esportatzea (urteko, hilabeteko edo asteko ikuspegiak).
  • Google Calendarrekin sinkronizazioa, mugikorretik kontsultatzeko.
  • Eranskin-kudeaketa (kontratuak, gidoiak, proposamenak).
  • Aldaketen erregistroa (nork zer eta noiz aldatu duen).
  • Orduen kalkulua data / bezero / gaiaren arabera, fakturaziorako zubiarekin.

Diseinua eta arkitektura (argitasuna lehenik)

Stack-a: Python + PyQt interfazerako, SQLite tokiko biltegiratzerako.

Geruzak:

  • Datuak: SQLite eta sarbidea errepositorioen bidez.
  • Domeinua: Bezeroa, Prestakuntza, Gaia… klaseak eta arauak (gainjartzeak, orduen kalkulua).
  • Zerbitzuak: esportazioak, Google Calendar, eranskinak.
  • Interfazea: egutegi bisuala, inprimakiak eta planifikazio-tresnak.

Zergatik horrela? Garapen-abiadura, eramangarritasuna (zerbitzari gabe funtzionatzen du) eta datuaren kontrola lehenesten dituelako. Gerora, egokia bada, API/Cloud-era bidea egon daiteke.


Seriearen ibilbide-orria

Hau da lehen artikulua. Hurrengoetan, pausoz pauso:

  1. Datu-eredua eta eskema (taulak, erlazioak, egoerak, errepikakortasuna).
  2. Errepositorioak eta negozio-arauak (gainjartzeen balidazioa, denbora minimoak).
  3. Egutegiaren interfazea PyQt-n eta osagai giltzarriak.
  4. Google Calendar integrazioa eta mapaketa segurua bi norabidetan.
  5. PDF esportazioak txantiloi garbiekin.
  6. Metrikak eta orduak fakturaziorako eta reporting-erako.
  7. Paketatzea eta zabalkundea lan-ingurunean.

Amaitzeko

Nire asmoa da benetako behar bat tresna erabilgarri bihurtzea, eta bidean hartutako erabakiak, zalantzak, akatsak eta konponbideak partekatzea.

Prestakuntzan (edo data eta pertsona askoko proiektuetan) bazaude, proiektu honek denbora eta akatsak aurrez diezazkizuke.


Zein ikuspegi edo funtzionalitate jotzen duzu funtsezkotzat hasierarako?
Iruzkinetan irakurriko zaitut, eta zuen feedback-aren arabera moldatuko dut garapena.